Søg støtte
Virksomheder omfattet af Emballageoverenskomsten skal hvert kvartal indberette til Emballageindustrien, hvor mange uger de har medarbejdere beskæftiget inden for overenskomsten. På baggrund heraf faktureres virksomhederne for deres bidrag til henholdsvis Kompetenceudviklingsfonden, Uddannelsesfonden, Socialfonden og Samarbejdsfonden efter principper fastlagt i overenskomsten.
Indberetning til fonde
Indberetning af antal beskæftigelsesuger kan ske elektronisk eller via nedenstående skema.
Kompetenceudvikling

Emballageindustriens kompetenceudviklingsfond yder støtte til medarbejdernes selvvalgte efteruddannelse i op til to uger om året.

Til brug for udbetaling af støtte fra kompetenceudviklingsfonden anvendes nedenstående ansøgningsskema.

Uddannelsesfonden

Uddannelsesfonden yder støtte til virksomhedernes efteruddannelse af kartonnagemedarbejderne. Læs mere om støttemulighederne i vejledningen nedenfor.

Brug nedenstående ansøgningsskemaer, afhængigt af hvilken type kursus medarbejderen skal deltage i.

Socialfonden

Socialfonden dækker medarbejderes løn under sygdom og barsel. Ved sygdom betaler virksomheden den fulde løn i de første 30 dage. Derefter vil virksomheden modtage sygedag-pengerefusion fra det offentlige. Efter fem uger vil virksomheden desuden modtage supplerende løntabsdækning fra Socialfonden fra sygedagpengeniveauet op til normallønnen.

Brug nedenstående sygeattest og send den til 3F, Kampmannsgade 4, 1790 København V eller pr. mail til sociale.fond@3f.dk