ETSA

’European Textile Services Association’ ETSA er den førende forening for sektoren for tekstiltjenesteydelser i Europa. BVT er medlem af ETSA.

’European Textile Services Association’ ETSA er den førende forening for sektoren for tekstiltjenesteydelser i Europa. ETSA repræsenterer markedsledende tekstiludlejningsvirksomheder og leverandører af rengøringsmidler, tekstiler, tøj og maskiner i hele Europa.

Formålet med ETSA er at skabe en platform for netværk og udveksling af ’best practice’ blandt de førende på markedet; proaktivt at overvåge og påvirke EU-lovgivningen og de tekniske standarder for medlemmerne; at forberede videnskabelige undersøgelser og forskning for at fremme tekstil tjenester; og at øge kendskabet til sektoren for tekstiltjenesteydelser og forbedre dens omdømme.

ETSA omfatter tekstiltjenesteydelser foreninger fra Belgien, Danmark (BVT), Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Sverige, Schweiz og Storbritannien. Netværket mødes 2 gange om året.

• I øjeblikket drøftes flere forskellige emner i netværket, herunder:
  • Hvordan man kan fremme genanvendelige kirurgiske tekstiler
  • Gennemførelse af EU's energieffektivitetsdirektiv og dets indvirkning på medlemmerne
  • Rengøring af uniformer til brandmænd
  • Etisk brug af tekstiler i forsyningskæden
  • Unfair konkurrence fra fængselsvaskerier
  • Promovering af tekstilpleje i ældreplejen
  • Branding og promovering for at tiltrække arbejdskraft
  • Tilgange til at påvirke nationale regeringer om særlige interessespørgsmål

Materiale fra ETSA

Etsa udarbejder løbende analyser og informationsmateriale til brug for vaskeriernes markedsføring. Se dem herunder:

Læs brochure om hygiejnisk håndaftørring